Senaste teve-intervjun 2015

tisdag 4 maj 2010

Rostad med kärlek


Jag började i går med att klockan 20.00 titta på SVT:s premiär av programmet "Kungabröllopet" med Ebba von Sydow som programledare. En fantastisk historielektion som jag aldrig fått mig till livs i skolan. Karin Månsdotters giftermål med Erik XIV. Se den!

Därefter kom andra avsnittet av Kommissarie Winter baserad på Åke Edwardssons deckare "Rum 10". Efter att jag sett första avsnittet började jag fundera på hur de lyckats tömma Göteborg på både folk och bilar, eftersom gator, byggnader och himmel alltid var dystert tomma. Avsnittet var som segt tuggummi. Dialogen sparsam om jag ska säga det snällt.

Andra avsnittet var en katastrof! Presentera aldrig den regissören eller manusförfattaren för mig!

Nu var klockan 22.00. Normat sett TV4 Nyheter tid, men jag kände för annat, kollade tv-tablån och hittade "Roast at Berns" på kanal 5.

Jag hade sett en del avsnitt av programmet förra året och inte upplevt det som en höjdare, men jag gav det en chans till. Vilken tur! I går var det Henrik Dorsin som skulle rostas av kollegor. Petra Mede, Måns Möller, David Batra med flera. Alla kollegor var elaka som sjutton och roliga, men samtliga avslutade sin rostning med en kärleksförklaring till Henrik.
Sist tog Henrik Dorsin själv till ordet i form av sångkuplett och med den äran! Inte konstigt alls att Henrik Dorsin fick Povel Ramels Karamell stipendie!

En annan sak som var lite kul med kanal 5, var reklamen. Det gjordes reklam för "Koskenkorva" med orden: Om du vill ha en vodka inte en livstil! Och det enda jag såg framför mig när jag hörde ordet Koskenkorva var en hög med ryssar som slog ut fler tänder på sina kamrater än vad som är nyttigt.

Ramona

Här kan du shoppa böcker i webshopen anomaR förlag, direktleverans!

Här kan du köpa Glenn Forrestgates självbiografi "När mardrömmen blev sann". Eller också gå in på bokhandel nära dig. Här kan du köpa/låna boken som e-bok.
Adlibris
Bokia
Bokus
CDON
Vill du lägga in en bevakning på min senaste deckare Mord under Tjörn Runt kan du göra det på

Inga kommentarer: