Senaste teve-intervjun 2015

söndag 8 maj 2011

Ingemar Stenmarks x-krok, Ann Uvhagen, Sveriges första stalker?

Här en fin bild på Ingemar Stenmark och hans nya familj! Bilden är från Expressen.

Han första fru, Ann Uvhagen, hon med flätorna, om nu någon kommer ihåg henne. Ann Uvhagen var som jag ser det Sveriges första stalker. Enligt en källa, var Ann Uvhagen med överallt där Ingemar visade sig. Hon hakade på honom som flugtejp.

Vart i världen Ingemar tävlade stod Ann Uvhagen där i sina blonda flätor och mesiga leende. Men hon hade en tanke bakom sitt ta-hand-om-mig-leende, enligt min källa. Hon ville ha Ingemar, ha barn och därmed få den status som hon inte hade innan.

Alla vet att Ann Uvhagen lyckades. Som det har berättats för mig hade Ingemar inte en chans. Ann Uvhagen lindade honom kring sitt finger och när han satt på kroken gjorde hon det som fick henne världsberömd, hon blev på smällen.

Jag tror att Ingemar naturligtvis älskar sin dotter, men han hyser nog inte extremt höga varma känslor för U(l)vhagen, men Ingemar är en Mästare inte bara i idrott utan också med att hålla privata känslor inom sig och inte ringa media, hahahaha...

Vid en middag i LA, USA, där flera var närvarande, var Ingemar inbjuden. Han åt, satt tyst och lämnade plötsligt bordet. Först trodde värden att han gått på toaletten, men när det dröjde gick värden och tittade. Då låg Ingemar till sängs.

Jag har alltid beundrat Ingemar och kommer göra det så länge jag lever. Det som Ann Uvhagen, enligt min källa gjort sig skyldig till, är något som kvinnor i hennes situation gjort i evigheters evighet och kommer fortsätta göra, är att spana in en kändis, helst rik och se till att de blir med barn. Feminister har nog svårt att erkänna det här. Men jag tror att de flesta vet det här redan.

Jag önskar Ingemar, hans nya kärlek och två döttrar ett stort lycka till!
Ps. Ja, jag tror att Ann Uvhagen var Sveriges första stalker!Ds.


Bilden visar en ung Ann Uvhagen tillsammans med Christer Björkman.


Jag gissar på att Ann Uvhagen INTE var en äkta blondin!

Uppdaterad den 6 april 2014:

Helt plötsligt är detta blogginlägg ett av de mest lästa och naturligtvis har det att göra med att Ingemar är med i Let´s Dance.

Flera har också kommenterat inlägget, självklart anonymt, de flesta är tyvärr fega och vågar inte stå för vad de tycker. En annan sak är om man lever under hot och har skyddade personuppgifter. Men det är inte så väldigt många som får det. Färre än de som skulle behövt ha det. Nåväl, jag tar inte illa vid mig när människor spyr ut sin galla, för jag är övertygad om att det finns så många som mår dåligt, har uruselt självförtroende och genom detta kastar de sig ut för att "hata" på nätet under anonymitetens mantel och kanske mår de bättre för stunden. Synd! Att det hatas så kolossalt på nätet som det görs idag är något som Sveriges journalister ( naturligtvis inte alla) kan ta åt sig äran för. De vet själva vilka de är även om de aldrig skulle erkänna sina misstag.

Ni som nu råkar titta in och hitta sidan, bli inte skogstokiga, för det jag skriver är sant, inte påhittat. Och om ni inte tål att jag skriver: "Jag gissar att Ann Uvhagen inte är en äkta blondin" , är det inte på något sätt för att förringa vare sig henne eller någon annan som färgar eller bleker håret. Det har jag gjort själv och tappade nästan allt håret på kuppen. Många år sedan! Och att kvinnor ( de vackraste har ju klart större chans) än idag kastar sig framför fötterna på rika, berömda män, oavsett om de är gamla eller unga, kan ju faktiskt inte vara en nyhet. Och att "råka" bli med barn är ett knep som kvinnor använder och gör så än idag. Fel eller rätt? Var och en får döma själva!

Ramona







17 kommentarer:

Anonym sa...

Verkar som du är avundsjuk? Varför skriver du bara skit om Stenmarks fd?
Tillika nedvärderar du honom eftersom du menar att hon skulle ha "lurat sig på honom".Tror han är tillräckligt förnuftig för att veta vem han vill inleda ett förhållande med-dessutom är det väl privat-eller?
Hur skulle du känna om nån hängde ut ditt förhållande/ex om du nu har nåt, vilket ju kan betvivlas...K

Ramona Fransson sa...

Hej du anonyme!

Kan du inte förstå vad du läser? Jag högaktar Ingemar Stenmark. Problem med det? Att Ann Uvhagen är en av Sveriges första stalkers behöver man inte ens ha grundskolans utbildning för att begripa. Om du har problem med att kvinnor stalkar unga rika berömda män för att ta del av deras kändisskap, bli med barn och få en del av deras rikedom, säger det mer om dig än om mig.
Grow up!

Anonym sa...

En stalker är någon som förföljer och terroriserar en annan människa.
Ditt uttalande har ingen relevans. De levde tillsammans och jag tvivlar på att Ingemar Stenmark tycker att Ann Uvhagen är en stalker. Att Du tycker det är bara en spegling av din personlighet.

Ramona Fransson sa...

Hej anonym 2

En stalker kan terrorisera en människa om offret inte är intresserad. Egentligen kan en stalker också bli mördare om vi ska fullfölja ordet stalker.

Under den tiden som Stenmark var på allas läppar alla tävlingar, förföljde Anna honom och visade stort intresse för honom. Mina källor var med Stenmark på varje tävling i sitt yrke, så jag har detaljerad information som jag inte lägger ut, eftersom jag först och främst tycker väldigt mycket om Stenmark som människa och att det har gått många år sedan detta hände. Inlägget är fem år gammalt och har uppenbarligen rönt det stora intresset eftersom Ingemar är med i Let´s Dance.

MVH
Ramona

Mathilde sa...

Håller med, låter bara som vanlig avundsjuka. Bara sista meningen "Jag gissar på att Ann Uvhagen INTE var en äkta blondin!"
Okej? Herregud damen.

Anonym sa...

Ramona Fransson jag har för andra gången av slumpen råkat hamna i ett ämne du skrivit om.
Jag har sällan läst så mycket okunskap och förakt på en och samma gång. Jag tänker inte ens gå in i polemik med dina extremt fördomsfulla och infantila påhopp på människor du aldrig träffat. / Du är ett tvätt äkta internet troll. Have a bleak day dear.

Anonym sa...

infantilt trams från en misslyckad "författare "
Ramona Fransson ett tvätt äkta internet troll

Have a bleak day dear.

Ramona Fransson sa...

Jätteroligt med äkta anonyma uttalanden! ♫♪♫

Tack och lov står jag för vad jag tycker medans du eller ni, som väljer anonymitet är ynkryggar.

Enda gången jag accepterar anonymitet är när en person tvingas leva med personskydd, allt annat är ynkedom.

Och är det så att du/ni är i ett personskyddsprogram, så må det vara hänt, annars kan ni roa er med att skriva infantila kommentarer någon annanstans.
För ni har väl bättre för er ... eller?

Anonym sa...

Heja Ramona!
Jag håller på din teori också.
Tydligt att det är blonderade feminister som kommenterar tråden.

Ylva Lidgren sa...

Precis vad jag alltid trott! Det kändes helkonstigt att plötsligt hitta mina egna tankar, sen 80-talet, här :-)

Tänk att folk alltid drar till med "avundsjuka", tycker det säger mer om dom, faktiskt!

Anonym sa...

Hej alla anti-Romana folk,
Nu betyder ju stalker bansättare och det är detta Ramona refererar till, dvs att Ann har hjälpt Ingemar att sätta hans träningssbanor. Case closed - Let's Dance!

Mvh
Fill Määr

Anonym sa...

Ramona har rätt i varenda ord.
Ann Uvhagen var sin tids stalker.

Heja Ramona

Anki

Morbid sa...

Hej Ramona!
Ser att det kritiseras hejvilt här på sidan. Som motvikt kan jag säga dig att jag var i ett längre förhållande i mina yngre dagar. Min dåvarande sambo sa många gånger att "Om vi någonsin separerar, då ska jag se till att min nästa pojkvän/man åtminstone har gott om pengar, resten struntar jag i" Om inte detta är en typ av prostitution, som hon för övrigt inte är ensam om, ja då vet inte jag vad det innebär att prostituera sig?!?
Hur som helst... efter ett antal år så separerade vi och efter att jag hade slängt igen dörren till vårt gemensamma boende så är jag osäker på om dörren hann stängas ordentligt innan en man med eget, välmående företag bodde där inne. Pengarna som han fick då han sålde företaget är tydligen inte slut ännu eftersom dom tydligen bor tillsammans fortfarande. Senast jag hörde något om det i alla fall.
Så visst, jag tror stenhårt på att Ann Uvhagen var/är en golddigger, såna finns det i mängder, även i lilla Sverige. Kolla bara på det så kallade reality-programmet som vi begåvats med, Svenska Hollywoodfruar... Hallå... vad kallas det, om inte rena golddiggers? Anna Anka t ex, vad ser/såg hon i sin man? Han svävade mellan liv och död på grund av ålderdomsbräcklighet redan då dom träffades. Men men, det må så vara. Jag ville bara berätta att jag upplever att våra Svenska pryda flickor har en hel del skelett i garderoben, även dom. Trots att dom aldrig (nästan) skulle erkänna det.
Ha det bra allihop och glöm inte att titta på Hockey-VM!

mvh
Anders

Unknown sa...

För mig var det ren kärlek kan jag säga så här, även nästan 40 år senare.
Var så förälskad i Ingemar Stenmark under mina sena tonår att det nästan tog livet av mig.
Under sommaren 1978, då jag var 18 år, reste jag till Tärnaby och bodde en månad på Sport-hotellet, bara för att få andas den luft Ingemar Stenmark andades, se den natur han såg, vara i den byggd som sett honom födas. Ville bara vara där.
Jag sportade och tränade o ville också jag bli en stjärna inom idrotten, men i sommargrenar.
En gång stod jag i samma kö i affären som Ingemars mamma..
Tills en kväll då jag i vanlig ordning tog en promenad uppför den somrigt snöfria slalombacken.
Då såg jag plötsligt på avstånd, Ingemar, sitta där i backen.
Han o jag och inte en enda annan i sikte.
Vad gjorde då jag, kan man tänka?
Jo, jag tog en lång omväg då jag visste av tidningarna att han inte ville bli störd!
Och kan man tänka sig, jag hade på den tiden också mitt blonda hår i flätor och detta var långt innan Ann Uvhagen gjorde entre'!
Vad hände sen då? Inget. Jag utvecklade anorexia och det var tacksamt på så sätt att jag lade min kärlek till Ingemar Stenmark bakom mig.
Man kan väl kalla mig den hänsynsfulla stalkern som aldrig gjorde något väsen av sig alls.
Jag behöll allt inom mig och var äkta i mina känslor.
Och mitt blonda hår var även det äkta!
Kul så här vid 55 års ålder att få skriva av sig lite!

Hälsningar, Elisabeth

Anonym sa...

Det stämmer, Ramona, att Ann inte är blondin. Hon är brunett och passade bättre som sådan. Det vet jag eftersom jag har känt henne sedan vi var 7-8 år och bodde i Oppeby utanför Nyköping. Hon har mig att tacka för att hon kom in på Lufthansa, för det var jag som skrev hennes "Lebenslauf" på tyska, vilket gjorde att hon blev kallad till intervju. På Lufthansa tyckte man att hennes talade tyska inte var lika bra som hennes skrivna, så jag mitt dumma nöt hjälpte henne än en gång genom att förmedla kontakten med min dåvarande tyske pojkväns familj så att hon kunde få bo hos dem för att förbättra sin tyska. Hur det gick sedan vet vi ju! Det finns väl ett och annat som man ångrar så här i efterhand och med Ann tappade jag kontakten när hon blev tillsammans med Stenmark!


Anonym sa...

hörde en gång på 80 talet ann omnämnas som travhoran oavsett har du rätt ramona alla jag kände såg ann som en lycksökerska hon var inte omtyckt alls

priffe sa...

Mötte Ann och Ingemar på Arlanda en gång, vid baggage claim. Sällan har jag sett en sån total iskyla mellan två i ett förhållande. Hon stod vid ena änden av bandet som en isbit, han vid den andra, och tittade åt varsitt håll. Tänkte bara, varför dumpar han inte henne genast?