Senaste teve-intervjun 2015

tisdag 24 mars 2009

Jag är i gott sällskap!

Jag är i gott sällskap, säger Wanja Lundby-Wedin och menar därmed att det är fler än hon som inte kan läsa och förstå vad som skrivs i dokument från AMF:s styrelse. Oj, vad imponerande att skylla på alla runtomkring.

Under många år har vi, fotfolket, blivit matade med att höga befattningar, att sitta i styrelser, att vara fackpamp, att vara berömd journalist/författare, att vara chefredaktör betyder att man har hög kompetens och därmed får man hög lön, fallskärmar och bonus. Det betyder att man har ett ansvar och att man tar ansvar.

Jaså, men varför ser det inte ut så då! Det ser helt annorlunda ut i verkligheten, det har vi förstått. Alla skyller på varann och INGEN vågar ta ansvar.

Vad ska Wanja Lundby-Wedin skriva på sitt 1:a maj plakat? "Jag avgår med omedelbar verkan" hade nog uppskattats av de flesta.

Varför är jag så arg att jag gnisslar tänder?



P.s Glöm inte att skriva på för Elisabeth Hermons upprättelse i Expressen. Länken finns på höger sida.D.s

2 kommentarer:

Gunnar Deckare sa...

Hej
Skulle det visa sig att hon och resten av styrelsen har blivit utsatta för ett bedrägeri så visar det att internkontrollen inte fungerar.Nog så klandervärt.
Och har dom bara struntat i att läsa igenom vad dom skriver på så är det bara att för henne att ta konsekvenserna och avgå.
---------------
Bloggsvar: Tack! Jag väntar med spänning på posten framöver då.

i-)

Ramona Fransson sa...

Ja, det är ett oerhört bedrägligt beteende oavsett. Jag tänker på min mamma som slet som sjukvårdsbiträde fram tills att hon var 63 år och på 90-talet ändrade de pensionspoängen och tog c:a 1000 kronor i månaden från alla pensionärer redan då, som inte ersatts på något sätt.

I denna världskris som kommer att drabba jättemånga stentufft är det fullkomligt skandalöst att det sitter en klick av några hundra personer och vältrar sig i pengar som de inte ens gjort sig förtjänta av!