Senaste teve-intervjun 2015

söndag 5 april 2009

Första signeringen med Lyckohjulet



Ja, så var det dags för det första signeringstillfället för Lyckohjulet. Den gick av stapeln i Stenungsund som ligger c:a 1 mil från där jag bor. På Tjörn finns ingen bokhandel, däremot flera stora kanonfina ICA affärer, Almö livs, Nordevik och Kållekärrs ICA.




På Stenungstorgs Bokia finns en mysig bokhandel med underbar personal. Duktig och serviceminded! Igår, lördagen den 4 april klockan 12.00 var det dags för mig att slå mig ner och invänta alla lässugna.


Lars Ruckman, ägare av Bokia Stenungstorg, satte in en jättefin annons inför mitt författarbesök.




Vid tiotiden på förmiddagen var vädret mysko, tät och rå dimma lade sig över oss, men strax innan jag anlände till Bokia var dimman borta och solen strålade.




Ja, där satt jag och inte blev det någon invasion. Nej, Stenungstorg låg i det närmsta öde. En och annan flanör promenerade in på Bokia, men få gjorde det för min skull, de flesta skulle inhandla påskkort. Nåja, några köpte och fick sina böcker signerade, berömde och hade läst mina tidigare böcker.




Men jag är glad och stolt över att få chansen. Det är roligt att småprata med kunderna och på det här viset får jag fler läsare.



Thommy, min make tog en bild av mig inför signeringen.
















Bokia delar gratis ut ett görläckert bokmärke , en kniv nerstänkt med blodsdroppar. Och samtidigt får du som köper för 100 :- en rabattcheck på 20:- som du kan använda vid bokköp på den internationella bokdagen den 23 april. Om du klickar på bilden kan du se hur papperskniven är instucken i boken.
Idag är sista dagen för namninsamlingen för Elisabeth Hermons upprättelse i Expressen. Så skriv på! Länken är till höger.
Är du lässugen och gillar pocket? Då finns numer alla mina tidigare böcker i pocket från 39:- Ett besök hos din näthandlare ger mer information:
P.s Kan inte låta bli att ge AMF:s styrelse en rejäl spark i baken, efter att bonus och pensionsavtalet visats upp av den berörde före detta VD:n Christer Elmehagen. Förresten vet någon vart Wanja Lundby-Wedin, och resten av styrelsen tog vägen efter det avslöjandet? Vänta lite, nu tror jag att jag vet vart de har tagit vägen! Kan det vara så att de har sökt skydd hemma hos Liza Marklund? D.s

3 kommentarer:

Anonym sa...

Va´kul! Tufft gjort att sitta där och signera. Fin bild på dig som maken tagit.
Men varför får inte namninsamlingen ligga längre? What´s the hurry?

Ramona Fransson sa...

Hej Parnassen

Tack och det är kul med signeringar oavsett om det är kö eller inte!

Namninsamlingen har legat ute i snart tre veckor och har genererat 188 undersrifter hittills.

Den sista knappt en om dagen.

Tycker att det är urtrist att inte tusentals tycker att Elisabeth Hermon förtjänar upprättelse i Expressen. Hon har, även om hon naturligtvis inte suttit i ett uselt fängelse som Dawit Isaak, haft ett kroppsligt fängelse under mer än femton år tack vare media i allnmänhet och Expressen i synnerhet.

Vad som är märkligt eller kanske inte märkligt, är att så fort det är en journalist som sitter i skiten, går media ut med bongotrumman, men är det en liten människa boende i Sverige är man inte vatten värd. Underlig inställning till oss som faktiskt köper deras papperstidningar.

Solidaritet ska gå åt alla håll enligt min mening. Oavsett vad du har för yrke eller plånbok!

Men om det skulle visa sig att det blir många som skriver på just idag för Elisabeth kommer jag naturligtvis låta listan ligga!

Ha de!

Anonym sa...

Bra! Jag ska puffa lite för insamlingen när jag kommenterar på olika ställen.
Hälsningar!
Helena Palena