Senaste teve-intervjun 2015

fredag 26 juni 2009

Michael Jackson är död! Bara femtio år gammal!




Michael Jackson ett musikaliskt geni vars barndom blev stulen. Vem som stal den? Det vet jag inte men han fick aldrig chansen att få leva som ett barn borde få.

Jag älskade hans musik. Rättegångarna om hans eventuella övergrepp på små pojkar kommer aldrig att bli klarlagda. Var beskyllningarna ett sätt att få snabba cash? Eller var de på riktigt?

Sanningen dog med Michael Jackson men hans musik kommer likt Elvis Presley aldrig att dö.

Det här var den första låten jag hörde och den tog jag till mitt hjärta.

5 kommentarer:

Anonym sa...

klart barnkär kille (det där är fanimej inte bara rykten) gillade aldrig hans musik. Geni? nä. pedofil? yes.
Martin

Ann Helena Rudberg sa...

Han var för perfektionistisk för min smak, men naturligtvis är det en storhet som har gått ur tiden... han var en mystisk figur mitt i sitt skapande... hade ett svårt karmatal och ville samtidigt göra gott för världen...

Ramona Fransson sa...

Hej anonym,

Alla har akilleshälar men vilken som var Michael Jacksons vet jag inte och jag skulle aldrig vilja sjunka så lågt att jag pekar ut människor som pedofil, våldtäksman/kvinna/mördare eller annan typ av brottsling så länge det inte klart har bevisats brott.

Efter drygt trettio år har jag lärt mig något nytt. Inte lita på allt som skrivs och visas i TV, allt är nämligen långt ifrån sant!

Det är inte massmedia som ska agera jury, domstol och bödel!

Ramona Fransson sa...

Hej Ann Helena,

Ja, det var uppenbarligen en hel familj som var perfektionister med pappa Jackson i spetsen. Nu kommer väl kriget om vem som ska ärva vad, om det finns mer än bara skulder.

Ramona Fransson sa...

Hej Philippe,

Ja, hans musik var konst. Men det finns nog få människor i modern tid som blivit så utnyttjad som Michael Jackson, framför allt av pappan som såg rader av dollartecken!