Senaste teve-intervjun 2015

söndag 27 december 2009

Nu blev jag uppvaktad av Sotnos!



Inte så konstigt kanske eftersom Joakims katt Sotnos är begåvad och kände omedelbart igen mig som "hon den där människan" som kom med mat senast.

Efter att med otrolig hastighet lapat i sig laktosfri mjölk slog han ner baken och slickade sig om munnen. Nöjd och belåten.

Nu klarar sig Sotnos i ytterligare ett par dagar. Jag kommer igen på onsdag. Inte på onsdag! Jag kommer igen på tisdag! Idag är det ju söndag!!! Man blir så dagvill under julen.Ursäkta!

Ramona

6 kommentarer:

Ann Helena Rudberg sa...

Bra gjort Ramona! Hoppas husse kommer hem snart.

Ramona Fransson sa...

Hej Ann Helena

Han är så vacker denna katt och gullig ett rent nöje att hälsa på honom.

Joakim mår också bättre!Pratade med honom på telefon en lång stund och Joakim hade läst om att en del tror att han har socialhjälp, vilket inte är sant! En gång som sjuttonåring gick han till sociala och bad om hjälp. De skickad hem honom till mamma!

Monica Antonsson sa...

Tack för rapporten om Sotnos. Gulligt!
Kram
Monica

Ramona Fransson sa...

Hej Monica.

En riktig So(ö)tnos.

Inger Ramstedt sa...

Kära Ramona, du är en ängel som hjälper Joakim och Sotnos. Fina bilder, det är det första jag ser av katten. I slutet av januari får jag också träffa den, få se om han gillar mig lika mycket som dig. Jag är så tacksam att Joakim har så många fina, underbara vänner som hjälper honom i denna svåra stund. Tusen tack till Dig Ramona och alla hans andra vänner som läser det här. Kram från Farmor

Ramona Fransson sa...

Hej Inger,

Det känns bara härligt att kunna vara till hjälp för en så fin, duktig och rak kille som din son Joakim.