Senaste teve-intervjun 2015

tisdag 8 december 2009

Skaka inte bebisar! Det är livsfarligt!


Idag hörde jag på nyheterna att en ung mamma, endast 22 år gammal, skakat sönder sin bebis.

Den unga mamman kunde inte få sitt barn att sluta skrika. Hennes försvarare påstod att hans klient inte förstod att skakningarna kan fördärva bebisen för alltid.


Än en gång ställer jag mig frågan: Vad i helvete lärs ut på lektionerna SEX & SAMLEVNAD?
Att trä ett gummi på en gurka? Hur p-piller fungerar? Att man ska stoppa in snoppen i muttan och gunga fram och tillbaka? Att klitoris ska stimuleras för att det ska bli en orgasm? G-punkten? Analsex?

I vilket fall som helst är den viktigaste informationen, efter att du/ni vet HUR ett barn kommer till, hur du/ni TAR HAND OM BARNET! Kärlek, trygghet och omsorg och att om barnet skriker INTE SKAKA BEBISEN!

Om bebisen skriker och du inte vet vad du skall göra ring 112 och skrik efter hjälp!

Var inte rädd för att be om hjälp med det, som om det blir fel kan förändra ditt barns liv för alltid!


Från Elib kan du klicka till dig ditt bibliotek var du än befinner dig och låna alla mina böcker som elektroniska (e-böcker). Ladda ner dem till din dator, mobil eller om du har en läsplatta, alldeles gratis!

Nedan kan du klicka dig fram till näthandlares jul-erbjudande av mina samtliga böcker:

Adlibris
Bokia
Bokus
CDON

Ha en bra tisdag!
Ramona

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men nuppa kan de...(förlåt)...

Läste nedan om förlag inom EU som visat intresse. Det enda jag har att säga är: BAMSEGRATTIS! Fantastiskt roligt! Heja dig som står emot de stora förlagen, som kämpar och kör ditt eget race.

/Yvonne : )

Ramona Fransson sa...

Hej Yvonne,

Tack!

En som också kämpar för de oberoende boklådorna (bokhandlare som inte är anslutna till en kedja som t.ex. Bokia) heter Mats Ahlström och har en bokhandeln i Djursholm. Det finns 275 !!!!! oberoende boklådor som inte tvingas köpa in hundratals så kallade storsäljare utan de bestämmer själva vilka böcker de vill ha i sina butiker. Det tycker jag också är strongt!

Vem vill ha kolosser på lerfötter?

Qwerty sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Qwerty sa...

Det troligaste orsaken till att föräldrar skakar sina barn är att dem lider av någon form av autism eller ADHD. Dålig impulskontroll och stresstålighet är ingen bra kombination med bebis.

Unknown sa...

Jag har aldrig lart mig om sex och samlevnad. Trots det skulle jag aldrig skaka ett barn oavsett storlek.