Senaste teve-intervjun 2015

torsdag 18 februari 2010

Nu ber Fastighetssverige Anna-Maria Fuxén om ursäkt! Akelius är en mansgris, men vad är nytt under solen?

Nu ber Fastighetssverige Anna Maria Fuxén om ursäkt!
En liten notis som brukligt, men du kan läsa den här! 
 
Akelius är inte bara en typisk mansgris utan också nerlusad med pengar, vilket är detsamma som makt.

Nu är dottern, Anna-Maria Fusén, gravid och då kickar han ut henne ur styrelsen.

Man kan inte sitta och amma under ett styrselsemöte, är hans paroll.

Nu drabbar det ingen fattig kvinna, hon kan säkert klara av ekonomin under sin graviditet, men farsan skickar ut fel signaler.

Självklart kommer inte dotera att anmäla sin mansgris till farsa, det är ju knappast någon idé. Men å andra sidan borde alla som har fonder, aktier eller annat i Akelius verksamheter, med omedelbar verkan byta, sälja eller flytta dem!

För det enda som en person som Akelius skulle må dåligt av, vore om hans pengahög minskade i omfattning.


Har du en läsplatta? Då kan du låna eller köpa mina e-böcker, som har börjat bli riktigt poppis. Jätttekul! här på Elib.se

Nedan kan du klicka dig fram till näthandlares erbjudande av mina samtliga böcker:

Adlibris
Bokia
Bokus
CDON

12 kommentarer:

fridalundh sa...

Håller med dig till 100%!

Ramona Fransson sa...

Hej Frida

Hade jag haft fonder i hans bolag, vilket jag inte har, hade jag flyttat dem omedelbart!

Wagner sa...

Akelius ger sin version. http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2010\02\18\371067&sectionid=Ettan

Carina Persson sa...

Hej finaste!

Idag har jag suttit på stans mysigaste café och läst en av dina böcker på min fina, fina läsplatta. Så mysigt!

Här i Skåne är det full snökaos ikväll. Det har varit flera svåra olyckor och det varnas för att ge sig ut på vägarna. Snön vräker ner och det blåser kraftigt. Mysigt....så länge man slipper gå ut i det.

Hälsa Thommy också.

Kram från

Carina och barnen

Ramona Fransson sa...

Hej Carina,

Låter härligt! Vi kommer med all sannolikhet att bli insnöade i vårt lilla hus, eftersom det snöar just nu och har gjort så hela dagen. Och kommer att fortsätta snöa hela helgen.

Fram med skyffeln Ramona!

Kram

Ramona Fransson sa...

Hej Wagner,

Japp det var hans version och kanske har han uppfostrat en dotter att bli en bortskämd brat, vilket inte är ovanligt, även utan miljoner.

Men då undrar jag varför han inte dementerar uttalandet om amningen?

Personligen tycker jag att alla kvinnor/män skulle skriva avtal med sina tilltänkta pappor/mammor till barnen, innan de dropppar p-pillret, eller kastar kådisen, om det är så att de vill ha ett jämställt förhållande. Där borde mycket vara vunnet.

Eftersom naturen givit kvinnorna livmodern, betyder det samtidigt att vi aldrig, av naturliga skäl, kan uppnå 100 procent jämlikhet, däremot kan i försöka att komma närmare än vad vi är idag...

Framförallt mår barn bättre av att ha BÅDA föräldrarna, så länge de är normala, i sin närhet.

carstoned sa...

Sånt där är så himla fel, och som du säger - skickar ut fel signaler!

Kram!

Maria sa...

Tja, mediernas roll är väl att vi ska ta småbarnsmammans parti gentemot den kapitalistiska utsugande pappan, men pappan har enligt egen utsago sponsrat dotterns familj med 50 000 kr i månaden (så att även barnafadern skulle kunna ägna sig åt familjen på heltid): http://www.expressen.se/Nyheter/1.1888227/akelius-skriver-oppet-brev-fornekar-att-dottern-fick-sparken
plus betalat en sommarstuga som kostade mer än 6 miljoner kronor, så så elak är han väl inte. Att hon fick sparken hade att göra med att hon vägrade flytta med till Stockholm. Ja, alla detaljer är inte kända och det finns nog mer för medierna att gotta sig i, men jag tycker nog att man ska ha i åtanke att inte bita den hand som föder en.

Ramona Fransson sa...

Hej Maria,

Ibland kanske de som "skaffar" barn tänka till en extra gång innan. En kondom är alltid ett bättre alternativ än svarta rubriker. Som man bäddar får man ligga, är ett välbekant ordspråk, och dottern har bäddat, så det ska bli intressant hur sängen kommer att vara att sova i.

Pappa Akelius kanske borde ha uppfostrat dottern?

Anonym sa...

Hej Ramona

Trevlig blogg du har. Jag har ingalunda blivit uppfostrad som en brat. Jag har bott tillsammans med min ensamstående mamma som är lärare under hela min uppvåxt. Min Pappa har inte varit närvarande vare sig fysiskt eller med pengar.

Mvh
Anna Maria

Ramona Fransson sa...

Hej Ann-Maria,

Kul att du svarade. Men även om inte pappa har varit med fysiskt eller med pengar, har du trots allt fått ett välbetalt arbete genom din pappa, eller hur?


Du kanske inte är bortskämd, men det finns, som du säkert vet, en hel del brats bland de barn vars föräldrar vältrar sig i pengar.

För dessa barn kan det nog vara svårt att förstå att en del barn inte har råd att gå på bio, mer än en gång om året, om ens det!

Men det vore onekligen intressant att veta hur du uppfattar hela den här historian om dig och pappa, och styrelsearbetet.

Du är fri att skriva och jag ska publicera, utan att ändra en stavelse på det du skriver, på min blogg.

För till skillnad från mången media gilar de att överdriva hysteriskt.

Mvh
Ramona Fransson

Anonym sa...

Hej Ramona

Jag hoppas att du inte tycker att jag är otrevlig nu, men jag vill verkligen inte kommentera allt detta med min Pappa.

Jag har funderat många gånger om det kanske vore bäst att berätta hur vi ser på allt som skrivs, men jag vill verkligen inte figurera i media. Jag ser inte att det finns något allmänintresse att skriva om mitt liv.

Men som svar på din fråga så tycker jag i och för sig att om man har ett familjeföretag som man vill ska leva vidare så kan det vara vits att låta barnen arbeta där, restaurang, affär eller fastighetsbolag spelar egentligen ingen roll.

Mvh
Anna Maria