Senaste teve-intervjun 2015

torsdag 10 juni 2010

Bohusläns landskapsblomma är Kaprifolen, vilken tur jag har!


I går kväll stod jag på altanen och vinden förde med sig ljuvligt vaniljdoftande puffar av Kaprifolen.

Det är en magisk känsla att stå i mörkret och bli omvälvd av dessa dofter. Kaprifolen doftar som mest på kväll och natt och inte alla sorter doftar lika mycket, även om de är vackra i sitt blomstrande.

Därför ryckte jag till mig kameran och tog flera foton varav just detta blev det jag blev mest nöjd med.

Tänk om det funnits en knapp på datorn där jag kunde förmedla den sanlöst ljuvliga doften. Det hade varit fullkomligt. Om några år är det säkert verklighet.
Ramona

Här kan du shoppa böcker i webshopen anomaR förlag, direktleverans!

Här kan du köpa Glenn Forrestgates självbiografi "När mardrömmen blev sann". Eller också gå in på bokhandel nära dig. Här kan du köpa/låna boken som e-bok.

Adlibris
Bokia
Bokus
CDON

Vill du lägga in en bevakning på min senaste deckare Mord under Tjörn Runt kan du göra det på
Adlibris
Bokia
Bokus
CDON

Här kan du låna/köpa beställa mina böcker som e-böcker. Elib

Här finns mina redan utgivna titlar på nätet.
Adlibris
Bokia
Bokus
CDON

2 kommentarer:

Ann Helena Rudberg sa...

Jo den är underbar den doften, fast just nu är det syrenerna som blommar här. Allt är sent efter den förfärlligaste vintern vi har upplevt här sedan vi flyttade hit 1987.

Vi har en kaprifol precis utanför köksdörren och den är av den ljuvliga bondsorten. Sedan växer det lite hej vilt på tomten. Lite för mycket så vi måste ta bort den ibland. Men den är härlig.

Och sedan kommer jasminen och de doftande gammaldags rosorna. Så det är doftsensationer som följer på varandra. Härligt!

Ramona Fransson sa...

Hej Ann Helena,

Har du jasmin som du inte tar in på hösten?

Den doften är ju sååå ljuvlig!

Jag har en kruka som jag ställer ut på altanen och sedan blommar den till hösten, inomhus.

Jag har också gula rosor vars doft jag skule önska fanns som parfym.