Senaste teve-intervjun 2015

onsdag 30 juni 2010

Konkurs för Hultsfredfestivalen?


Så gick ännu en epok i graven och jag är inte förvånad. Ingenting är som sagt beständigt. Dagens ungdomar har fått andra krav än tält och fylla.

Musiken har också fått ett utbud som vi aldrig tidigare skådat. Nätet har blivit den nya Hultfredsarenan och även andra festivaler kommer att få lägga sig i malpåsar eller gräva ner sig.

Det tragiska i den här händelsen med Hultfreds är att om de begär sig i konkurs kommer de som köpt biljetter i förväg få väldigt svårt att få pengarna tillbaka. Först i kön står alltid banken, om det finns banklån, och tar pengarna som finns i kassan. Det ser konkursförvaltaren till!

Personligen har jag aldrig varit på en festival av något slag, jag har alltid avskytt att tälta och stå i kö för att tvätta mig eller gå på toaletten. Jag är en bekväm kvinna. Det ska finnas dusch på rummet, gärna rumservice, annars stannar jag hemma. Hultfredfestivalen skulle ha firat 25 års jubileum, i stället får de säga "tack och adjö"! Tycker synd om dem som redan hade köpt biljett.

Ramona

Här kan du shoppa böcker i webshopen anomaR förlag, direktleverans! Betala direkt! Enkelt och säkert!

Nu kan du köpa Glenn Forrestgates självbiografi "När mardrömmen blev sann" till sommarrabatteras pris. Enbart 99:- i Webshopen!                          Här kan du köpa/låna boken som e-bok.

Adlibris
Bokia
Bokus
CDON

Här kan du låna/köpa beställa mina böcker som e-böcker. Elib

Här kan du köpa mina redan utgivna titlar på nätet.
Adlibris
Bokia
Bokus
CDON

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Ja jag tycker också synd om de som köpt biljett =S Tydligen ska "peace and love" festivalen i Borlänge vara mer populär vad jag hört..

Själv är jag - precis som du, en bekväm kvinna. Har aldrig gått på någon festival där man ska övernatt och tälta och grejer..

tack för din kommentar förresten =)

Catrin, Borlänge sa...

Jag tycker också synd om det som köpt biljetter till Hultsfred. Får hoppas att de får pengarna tillbaka iallafall.
Eftersom jag bor i Borlänge så har jag sett o hört att Peace & Love-festivalen är väldigt populär. Borlänge verkligen storsatsar på att besökarna ska ha det så bra det går. De har vattenbar på campingen som är gratis så att det inte bara dricks alkohol, o det har blivit jätte poppis bland camparna, för vi har ju runt 30graders värme, sen har vissa caféer gjort särskilda menyer som besökarna ska ha råd med, för de vill att de ska äta bra o nyttigt under besöket här o det finns speciella sjukvårdstält där alla blir omplåstrade från skavsår, illamående, värmeslag, you name it. Och sen har de tillgång till toaletter, duschar o det är hur många funktionärer som helst överallt på festival-platsen o campingplatserna o det är mer poliser i farten. Fram till idag hade de tagit hand om 25 st över-förfriskade personer med alkohol i kroppen o det är en liten summa jämfört med de över 30 0000 personer som är på festivalen. Så jag tror att upplägget här i stan gör att festivalen blir så väldigt populär. Jag har själv aldrig varit på festivalen, men tycker det är jättekul när staden lever upp den här veckan med alla besökare, unga som gamla. Det är jättekul att staden får så mycket positiv uppmärksamhet och att alla som är med och arrangerar denna festival får mycket beröm. Det är de verkligen värda.
Någon gång ska väl även jag besöka festivalen och få uppleva denna härliga stämning.
Kramar

Ramona Fransson sa...

Hej Kerstin,

Visst är det synd om dem som köpt biljett. Också synd om innevånarna i Hultsfred som tydligen inte haft så mycket annat och stort än just festivalen. Nu får de tänka om!

Ramona Fransson sa...

Hej Catrin

Jag har förstått att Peace & Love är jättepopulärt och det är bara att gratulera!

Det finns inte alltför många ungdomar med smak för festivaler och när de nästan faller in samtidigt kan de bli svårt om man inte har något extra som lockar.