Senaste teve-intervjun 2015

onsdag 22 september 2010

Afrikansk mat. Vilken upplevelse! Wow.


Här sitter Mia, Marie-Louise ( som man bara ser baksidan av) och jag inför pressnatta. Lägg märke till bagen med rosévin, Chillout, det godaste rosévin som finns, just nu i alla fall.










Här är buffén innan någon kastat sig över den och att vi alla glufsade i oss är inte alls märkligt, godare mat får man leta efter. Vilka dofter, sött och starkt med fylliga smakupplevelser. Lammgrytan var det godaste jag ätit i lammväg!








Orkestern var magnifik. Sensuella trummor dånade genom matsalen och en skönsjungade kvinna förgyllde vår afton.









Så här glada och nöjda var Marie-Louise och Mia efter en smakupplevelse och dessert som fick oss att känna dofterna av en kontinent som vi egentligen vet väldigt lite om.










Lika nöjda var Thommy och jag. Synd att SVT och TV4 inte bjuder in afrikanska kockar som kan lära oss att få till deras fantasifulla och läckra maträtter. Det vore något för oss alla. Vi fick en goddiebag när vi lämnade och däri fanns recept på maten. Vad tror du att jag ska laga till när mässan är över? Just det!

I morgon ska vi ta de första stegen och då är det bara superduper priser som gäller. Mässa betyder görbilligt och görbra!

Ha de gott!
Natti säger Ramona

3 kommentarer:

Blondies blogg sa...

God morgon min vackra Vän!
Jag är fortfarande lika avundsjuk som i går - om inte ännu mer. Afrikansk mat och rosévin i Ditt sällskap skulle varit en riktig höjdare! Nu får jag njuta av de vackra bilderna. Ser fram mot nästa rapportering från Bokmässan.
Ångrar mig djupt att jag inte åkte ner!
Kramar och varma tankar!
Biba

Helena Palena sa...

Vill önska lycka till på mässan. Det skulle vara så kul att vara med. Kanske nästa höst. Måste skriva ihop något först! Lycka till!

Ramona Fransson sa...

Tack tack!
Idag är första dagen och det är mycket folk, men det är mest fackfolk. Kommer mera ikväll.

SVT Babel var här och filma vår "överraskning" och det kommer antagligen med i kvällens Babel klockan 20.00.

Kramar
Ramona