Senaste teve-intervjun 2015

torsdag 30 september 2010

Göteborg Energis f.d konsult Karin Törnqvist släppte en "bomb" i Debatt i kväll!

Göteborg Energi är Sveriges största kommunala elbolag. Alla som bor i Göteborg har fått en ny elmätare installerad. Min mamma är en av dem och hon var redan misstänksam före Uppdrag Gransknings program.

Jag viftade bort henne som en äldre dam med vilda fantasier, Jag borde skämmas! I kväll i Debatt på SVT2 säger Göteborg Energis f.d konsult Karin Törnqvist att företaget som levererat de nya elmätarna håller Göteborg Energi som gisslan!

Om jag fattade det hela rätt så fungerar inte elmätarna på rätt sätt. Informationen om hur mycket du förbrukar skall gå vidare till GE och där ska du som elkonsument lita på att förbrukningen stämmer överens med siffrorna som kommer på fakturan. Men det kan du inte vara. Eftersom slutsystemet för mätarna som företaget skulle ha levererat till GE inte har levererats!

Vilket skulle betyda att du som elkund egentligen inte vet om det du betalar är rätt summa. Är du göteborgare borde du skrika i falsett! Korrumptionen är en varböld och när den spricker skvätter det rejält.
Därför släppte Karin Törnqvist en riktig "elbomb" i kväll!

Gokväll och glöm inte att släcka innan du går i säng. Det kan bli jävligt dyrt, eller så blir det dyrt i alla fall!

Ramona


Hann du inte till mässan? Gör inget vi har kanonpriser i webbshopen också! anomaR Förlags specialerbjudanden som du bara inte inte vill missa!  Betala direkt! Enkelt och säkert!

Nu kan du köpa Glenn Forrestgates självbiografi "När mardrömmen blev sann" till rabatteras pris. Enbart 99:- i Webshopen! Här kan du köpa/låna boken som e-bok.
Adlibris
Bokia
Bokus
CDON

Här kan du låna/köpa beställa mina böcker som e-böcker. Elib

Här kan du köpa mina redan utgivna titlar på nätet.
Adlibris
Bokia
Bokus
CDON

2 kommentarer:

Mutstaden sa...

Bra inlägg! Kampen mot korruptionen har bara börjat i Sverige - ett av Europas mest korrumperade länder.

Ramona Fransson sa...

Numera är Göteborg omdöpt: Muteborg och det är dessvärre ett mycket passande namn.

Frågan är bara vad vi ska kalla andra städer i Sverige, för som jag ser det är det mutor som fört politiker och tjänstemän framåt medan befolkningen fått stå vid sidan om och glott!