Senaste teve-intervjun 2015

onsdag 8 september 2010

Jag erkänner... jag är en teknisk idiot!


Bilden visar en telefon som fanns förr. Det är knappt så jag själv minns den. Många av dagens ungdomar, om de går på museum, kan säkert hitta den där.

Idag finns iphone, skype, mobil och bredbandstelefoni. Ja, vilka fler telefonmöjligheter har jag missat?

I vilket fall var jag i Uddevalla på Torp i slutet av augusti och jag var ute efter ett mobilt bredband. Det slutade med att jag tecknade avtal för mobilt bredband och fick en bärbar data på köpet. Dessutom fixade och grejade den mycket duktige killen på Telia med att vi skulle få billigare abonnemang, eftersom vi har allt på Telia. Vi tycker att deras service är fantastisk!

För två dagar sedan lade plötsligt vår fasta telefon av att fungera. Vi ringde 90 200 och fick, efter visst donande till svar att "vi skickar ut en reperatör". Han kom idag och mätte, drog ut jack, åkte iväg en stund, mätte från stationen och kom tillbaka med orden: Du har bredbandstelefoni! 
Där stod jag som ett fån och fattade nada.
-Har jag, klämde jag ur mig till slut. Vad är det?
Den trevlige reparatören bad mig återigen ringa 90 200 och få hjälp den vägen. Och det fick jag. Den gulliga tjejen från Telia bad om ursäkt att det dröjt med den tredelade manicken som var på väg, snigelpost, och med den skulle vi sedan få alla telefoner att fungera, men under tiden skulle jag ta en av telefonerna, ta loss plastanslutningen ur jacket och trycka in den i modemet. Det funkade! Så nu har vi en fast (bredbandstelefon) som är mycket billigare än den fasta och jag har lärt mig något nytt idag igen...

Ha de gott!
Ramona
Har klättrat ända upp till en femte plats med Mord under Tjörn Runt som mest utlånade bok! Så ini helvete kul! Tusen, tusen tack till Er alla!


Tänker Du på att det bara är tre månader kvar till första advent? Nä, jag fattar. Men just nu har förlaget ett kanonerbjudande.   Kolla här!

Nu är det dags att planera inför julen. Är inte det lite väl tidigt? Inte alls, nu har anomaR Förlag specialerbjudanden som du bara inte inte vill missa! Ta en titt i webshopen ! Betala direkt! Enkelt och säkert!

Nu kan du köpa Glenn Forrestgates självbiografi "När mardrömmen blev sann" till rabatteras pris. Enbart 99:- i Webshopen! Här kan du köpa/låna boken som e-bok.
Adlibris
Bokia
Bokus
CDON

Här kan du låna/köpa beställa mina böcker som e-böcker. Elib

Här kan du köpa mina redan utgivna titlar på nätet.
Adlibris
Bokia
Bokus
CDON

2 kommentarer:

Blondies blogg sa...

Här har Du en teknisk idiot till. Skulle behöva gå en kurs för att lära mig det mest elementära omhur till exempel datorer fungerar.
När inte min dator lyder håller jag på att bryta ihop - så jag är på gränsen till ett sammanbrott så gott som varje vecka.
Lät intressant med bredbandstelefoni.Ska gå ner och kolla på Telia om det kan vara något för mig. Tack för tipset!
Kram

Ramona Fransson sa...

Hej Birgitta,

vad skönt att höra! Idag är teknikens framfart hysterisk och jag hinner inte med...

Kram