Senaste teve-intervjun 2015

fredag 7 januari 2011

Gam gripen i Saudi Arabien för spioneri! Första april? Nej, men korkskallar!

Gam arresterad för spioneri! Låter det som ett aprilskämt? Så går det när man har outbildade underhuggare i en diktatur som Saudi Arabien.

Hade de åtminstone haft en vanlig 9 årig grundskola borde de ha begripit att utbildade ornitologor ( tror knappast att saudiaraber ens vet vad en ornitolog pysslar med) ringmärker fåglar, sätter på dem gps sändare av orsaker att de vill veta hur fåglarna mår och vart de tar vägen.

Men i det korkade landet Saudi Arabien har inte ledarna något som helst intresse av att ge medborgarna utbildning, eftersom det skulle hota den makthungrige monarken och hans familjs envåldshärskeri.

Gamen skall vara utskickad av israeler för att spionera! Att jag inte kissar på mig av skratt?

Förresten är Saudi Arabien samma land som förutom arresterar en gam för spioneri också bekostar den nya moskén i Göteborg. Då får vi väl hoppas att inte svensk polis kommer att skickas ut på larm till moskén när det råkar sitta en mås eller annan fågel på moskén. Hahahaha!

Ramona

2 kommentarer:

Birgitta Backlund sa...

God morgon! Ser att Du är morgonpigg i dag. Själv kom jag precis från jobbet. Fick mig ett gott skratt då jag läste Ditt inlägg - och njöt då jag såg Lina pulsa omkring i snön på jakt efter godis. Men själv njöt jag inte speciellt mycket då jag själv traskade hem i snömodden.
Ha en fin dag!

Mia sa...

Hahahahaa ... helt sanslöst!