Senaste teve-intervjun 2015

onsdag 12 januari 2011

Och så fortsätter vintern ännu ett tag. Tvi vale!

Häromdagen töade och regnade det, äntligen tänkte jag då. Men sedan blev det tokhalt och mindre bäckar här och var.

Ja, och nu är vi tillbaka på ruta ett. Massor med snö! Jag är skittrött på att halka runt, plaska runt eller pulsa omkring. Det tar på krafterna att ständigt se upp var man sätter fötterna, skotta fram bilen, skotta fram uppfarten och taket.

Mest tycker jag synd om renhållningsarbetarna som under den här vintern slitit som galningar med att balansera soptunnor eller lyckas med att ställa sopbilen utan att den glider ner i ett dike.

Australiens landområden ( två områden lika stora som Tyskland och Frankrike tillsammans), som nu när de har höst, ligger mer eller mindre under vatten, är ett oöverskådligt problem för många år framåt, men ingen ska få mig att tro att detta enbart är ett klimatproblem, för 1974 hade de samma problem och då fanns det färre bilar, människor, flygplan och utsläpp över huvudtaget. Men att jorden kanske börjar bli trött och utsliten av oss alla människor, som bara blir fler och fler, det har jag inte alls svårt att tänka mig. Vi människor är, som jag ser det, det största hotet mot klotet bara genom att vi finns till och bruka jorden.

Ramona


Dyrbar kärlek, Iskall hämnd, Mord i Skärhamn, Lyckohjulet  och också Mord under Tjörn Runt, finns nu som ljudböcker och i samtliga är jag uppläsare.

Alla böckerna finns också som e-böcker för dig med läsplatta eller Ipod, dator m.m.

Naturligtvis kan du också låna dem via biblioteket!

Adlibris
Bokus
Bokia
Muntligt 
Load2hear.
Mobook

Inga kommentarer: