Senaste teve-intervjun 2015

måndag 28 februari 2011

28 februari blev en tung dag och nu lider den mot sitt slut.

Minnesakten hölls i Sankt Lucas Kapell, Västra kyrkogården. En borgerlig begravning.

Den hölls med vördnad av Jan-Åke Lidén och Björn, representant från Fonus. Tack!










 Tack för alla blommor och vackra kort.













Ute Persson, vår tyska granne på Tjörn och väninna med mamma, tog en mängd foton av mamma förra året. Det blev mammas sista sommar, och den ger oss ljusa minnen. Ute ( uttalas Ote) hade möjligheten att flyga från Frankfurt i morse, vi hämtade och skjutsade tillbaka henne till Landvetter efter begravningen och då fick jag en mängd vackra collage av mamma, bland annat det här.  Det är så här vi alla kommer att minnas mamma, fundersam, glad, undersökande och underbart leende.

Ps. Klicka på bilden så blir den större.Ds.

Ramona

Danke schön für alles Ute!

 

2 kommentarer:

Catrin, Borlänge sa...

Kära Ramona!
Jag förstår att ni hade en tung dag. Men samtidigt kan det vara skönt att få ett riktigt avslut och man får gå vidare i livet.
Jag gruvar mig för den dagen när jag ska begrava mina föräldrar. Jag kommer att vara så nedbruten för vi står varandra så nära....men så är livets gång. Ingen kommer undan det.
Vilket fint collage du fick på din mamma. Ni var otroligt lika varandra, nästan som syskon.
Det blir ett fint minne att titta på när sorgen blir för tung, för vissa dagar kommer säkert att kännas jobbigare än andra.
Många kramar till dig♥
//Catrin

Ramona Fransson sa...

Hej Catrin!

Stort tack! Ja, det är ofattbart hur livet förändras. Jag trodde aldrig att jag skulle bli så hårt känslofylld, gråter faktiskt inte så ofta, men nu har tårarna flödat och suttit i halsen dag ut och dag in. Och det är väl beviset att jag trots allt är vad vi alla är, människor.
Kramar tillbaka<3