Senaste teve-intervjun 2015

onsdag 11 maj 2011

Äppleträdet "Stolpen". Nån som vet vad det är för sort?

Jag kallar det för "Stolpen", för jag tycker det ser ut som en.

För många år sedan, jag minns inte ens när, köpte vi det här äppleträdet. Min käre make Thommy ville ha ett litet träd med äpplen och det här är verkligen ett sådant.

Äpplena är inte bara röda utanpå, utan även inuti. Förra året fick vi ett antal och när jag smakade på dem, var de sura...

Kanske tog jag dem för tidigt.

Men om det är någon ute i cyberspace som har ett hum vad det här är för sorts äpplen och om man kanske ska dem till pajer, äpplemos eller bara prydnad, hör av dig!



   Här är blommorna! Visst är de vackra? Men som sagt det vore kul att veta vad man ska göra med äpplena.

Ramona










"När mardrömmen blev sann" av Glenn Forrestgate till specialpris på Adlibris


"Grattis, du ska bli pappa"  Adlibris    Bokus  CDON

Dyrbar kärlek, Iskall hämnd, Mord i Skärhamn, Lyckohjulet  och också Mord under Tjörn Runt, finns nu som ljudböcker och i samtliga är jag uppläsare.

Alla böckerna finns också som e-böcker för dig med läsplatta eller Ipod, dator m.m.

Naturligtvis kan du också låna dem via biblioteket!

Adlibris
Bokus
Bokia
Muntligt 
Load2hear.
Mobook
Storytel

Inga kommentarer: