Senaste teve-intervjun 2015

onsdag 4 maj 2011

Göteborgska listad som den sexigaste dialekten! Hm...

Själv är jag inte "äkta" göteborgare, som Sonya Hedenbratt och Sten-Åke Cederqvist.

Jag har en svag P-bonne dialekt kvar även om göteborgskan dominerar.

Jag hörde en kul vits på P4 Göteborg idag. Sture Hegerfors är en go gubbe, journalist, författare och president i Svenska Serieakademin ända sedan den grundades 1965. En av många kul vitsar är den här:

" Gubbe 1= Hur många bor det i Stockholm"
" Gubbe 2= En dryg miljon!"


Jag älskar göteborgska men jag gillar södertugg också. Den så kallade rikssvenskan, som man oftast hör på TV och radio SR är väl okej, men inte rolig. Annars är min favoritdialekt gotländska. Mjuk, rullande och go som ett ulligt får.

Ramona



"När mardrömmen blev sann" av Glenn Forrestgate till special pris på Adlibris




"Grattis, du ska bli pappa"  Adlibris    Bokus  CDON

Dyrbar kärlek, Iskall hämnd, Mord i Skärhamn, Lyckohjulet  och också Mord under Tjörn Runt, finns nu som ljudböcker och i samtliga är jag uppläsare.

Alla böckerna finns också som e-böcker för dig med läsplatta eller Ipod, dator m.m.

Naturligtvis kan du också låna dem via biblioteket!

Adlibris
Bokus
Bokia
Muntligt 
Load2hear.
Mobook

  

1 kommentar:

Birgitta sa...

Ramona, sedan jag lyssnat på den första ljudboken som Du talat in älskade jag göteborgska - och speciellt Din sensuella röst. Den gav boken ett mervärde. Därefter har jag lyssnat på Dina samtliga alster och jag ser verkligen fram mot att få höra Dig läsa Din kommande bok: Ändhållplats Sverige.
Jag är övertygad om att mina högt ställda förväntningar kommer att infrias.