Senaste teve-intervjun 2015

lördag 11 juni 2011

Vill du också trycka på knappen?

När ska jag trycka på knappen? Och varför? Tja, det är svårt att säga, men ibland skulle jag vilja hoppa upp och sätta mig på den och aldrig sluta trycka! Jag blir alldeles snurrig av all information. Det är bra att kärnkraftverken stängs! Nej, det är inte alls bra! Det är bra att äta grönsaker! Nej eller ja, men inte ekologiskt odlade böngroddar. Det är bra att dricka mjölk! Nej, inte alls, kossorna fiser ut dynamisk skit! 

Det är bra att köpa en ny bil, helst en Saab! Nej för helvete! Köp inte en ny bil det är inte bra för naturen. Köp en cykel! Men shoppa för allt du är värd, det sätter fart på ekonomin och det skapar nya jobb. Nej, för allt i världen sluta shoppa, köp secondhand och spara på naturen.

Bofors ska sluta sälja vapen. Nej, nej, vi behöver vapen för att bevara freden. Men vi har ju inte fred på jorden. Nej, just det!

Blir jag sugen på "Panikknappen"? Ja så ini helvete!

Ramona



"När mardrömmen blev sann" av Glenn Forrestgate till specialpris på Adlibris


"Grattis, du ska bli pappa"  Adlibris    Bokus  CDON

Dyrbar kärlek, Iskall hämnd, Mord i Skärhamn, Lyckohjulet  och också Mord under Tjörn Runt, finns nu som ljudböcker och i samtliga är jag uppläsare.

Alla böckerna finns också som e-böcker för dig med läsplatta eller Ipod, dator m.m.

Naturligtvis kan du också låna dem via biblioteket!

Adlibris
Bokus
Bokia
Muntligt 
Load2hear.
Mobook
Storytel

1 kommentar:

Birgitta sa...

Härliga Ramona!
Jag skrattade hjärtligt då jag läste Ditt inlägg! Du lyckas alltid pricka rätt med Dina fyndiga funderingar.
Ha en fin dag!