Senaste teve-intervjun 2015

söndag 21 augusti 2011

Måtte han vara sinnesjuk! Om inte, är vi alla en fara!

Anders Behring Breivik har redan fått en sida på Wikipedia, där finns foto på honom iklädd den fejkade medalj-uniformen.

Idag är det en minnesstund i Norge för alla offren. Anders Behring Breivik är i mina ögon en komplett galen människa, men det är inte jag som ska avgöra detta. Två psykiatriker ska sinnesundersöka honom.

Jag hoppas verkligen att de kommer fram till att Breivik lider av allvarliga psykiska störningar. Om han anses frisk är vi alla en fara för mänskligheten!

Det trauma Anders Berhing Breivik har skapat och som kommer att följa de drabbade resten av deras liv kan jag inte ens föreställa mig och jag hoppas de får hjälp när de behöver den, oavsett om det är i morgon eller om tio år!

Ramona


Om du har tänkt dig att gå på Bok & Biblioteks mässan föreläser jag om min fakta- och självbiografiska bok "Ändhållplats Sverige" på fredagen den 22 klockan 14.30!


Här kan du provläsa "Ändhållplats Sverige" som släpps den 22 september i inbunden form, Mp3 direktnedladdning och som e-bok.


"När mardrömmen blev sann" av Glenn Forrestgate på Adlibris

"Grattis, du ska bli pappa" Adlibris Bokus CDON (planering pågår inför andra upplagan, första börjar ta slut! Kallas succé!)


Dyrbar kärlek, Iskall hämnd, Mord i Skärhamn, Lyckohjulet och också Mord under Tjörn Runt, finns nu som ljudböcker och i samtliga är jag uppläsare. (Gillar du inte göteborsk dialekt ska du inte lyssna!)


Alla böckerna finns också som e-böcker för dig med läsplatta eller Ipod, dator m.m.
Naturligtvis kan du också låna dem via biblioteket!

Adlibris
Bokus
Bokia
Muntligt
Load2hear.
Mobook
Storytel

2 kommentarer:

Catrin, Borlänge sa...

Jag hoppas verkligen att han ALDRIG kommer ut igen. Det har ju hänt att de som anses psykiskt störda har sedan ansetts som friska och så har de kommit ut, efter en viss tid förstås.
Och det får ABSOLUT INTE HÄNDA. Det han har gjort kan man aldrig friskförklaras för, inte ens om 100 år. Han hade planerat det här så i detalj att det känns overkligt!!
Nej, lås in honom i ett rum utan fönster och släng bort nyckeln.
Han är inte värd att bry sig om, även om jag tycker väldigt synd om hans anhöriga. De är ju också offer i det här.

Ramona Fransson sa...

Hej Catrin!

Samma här! Det som oroar mig är att när han åker i fängelse och får tillgång till en dator, ( en rättighet antar jag)så är risken stor att han får followers.

Människor är så komplexa och sökande att ingenting är omöjligt, dessvärre!

Självklart är hans anhöriga också offer. Jag hoppas verkligen inte att någon anklagar dem för "massmördarens" tilltag. Det var han som gjorde valet att mörda, inte dom!