Senaste teve-intervjun 2015

fredag 4 maj 2012

Wikipedia så det blir rätt nån gång!

På fotot Birgitta Grundén och jag i Lysekil, taget 2010. Birgitta var den första  journalist som tog kontakt med mig, efter att Dyrbar kärlek kommit ut första gången 2005.











Wikipedia uppgifter om mig så det blir rätt någon gång!



Ramona Fransson (född  Szölczinski) är författare och född 23 mars 1956 i Borås. Hon har bl.a. arbetat som sjukvårdsbiträde, servitris, TV-hallå ( Göteborgs stads bostadsaktiebolag intern-TV), översättare av engelsk videofilm och är numera delägare i anomaR förlag AB.

Utbildning: Gymnasieekonom

Familj: Thommy

Böcker, deckare:
Dyrbar kärlek ( Axplock 2005) omarbetad utgiven 2007 på eget förlag anomaR.
Iskall hämnd  2006
Mord i Skärhamn  2007
Lyckohjulet   2009
Mord under Tjörn Runt  2010
Hämnaren från Tjörn    2012

Självbiografier:
Älskling, vi blir inte med barn  2008
Ändhållplats Sverige  2011


Dessa uppgifter är till för den som vill lägga ut detta på Wikipedia, eftersom det då och då dyker upp uppgifter som inte tycks ha en verifierad källa.

Ramona

3 kommentarer:

Iktoro sa...

Den som skrev artikeln måste ha gjort en riktig tabbe, för det stod att du tidigare hetat Danlén i efternamn...O.O

Ramona Fransson sa...

Hej Iktoro!

Jo, det stämmer att jag hette Danlén när jag träffade Thommy 1987, men mitt namn när jag föddes i Borås var Szölczinski och det borde vara det som räknas om det ska vara rätt.

Och sedan 2006 heter jag Ramona Fransson.

karina sa...

Oj, vilket hår du ståtar med på det fotot! :-D