Senaste teve-intervjun 2015

onsdag 5 maj 2010

Bygg ditt drömhus, men kolla TV4 programmet Fuskbyggarna först!


Ni drömmer om ett eget hus och söker hantverkare. Det är ert livs investering och kan kosta miljoner.

Då gäller det att INTE lita på vad som sägs, inte ens det som skrivs är sanning.

Kvalitetsansvarig, vad betyder det? Det låter flott och som klippt och skuret för att ert hus ska vara byggt på rätt sätt. Glöm det!
Kvalitetsansvarige kostar minst 10 000 och är ingen garanti alls!

Försäkringar som ska skydda dig för fel, återigen glöm det! Ni har en självrisk som i de flesta fall kostar mer än vad det kostar att åtgärda felen.

Så hur ska ni gå tillväga?
Den som ni funderar på att anlita ska ni kolla med röntgensyn. Har han konkurser bakom sig? Hur många? Vilka arbetar för honom/henne? Var är de skrivna? I Sverige eller annanstans? Har firman byggt hus tidigare? Begär att få adresser och åk och kolla! Ta kontakt med kommunen om vad som gäller. Vilka är byggreglerna? Allt ska vara skriftligt. Ett slutdatum ska sättas för husbygget. Och det viktigaste av allt: BETALA INTE EN SPÄNN FÖRRÄN BYGGET ÄR BESIKTIGAT AV EN OPARTISK BESIKTNINGSMAN OCH DÄRMED KLART! Då kanske ni kan luta er tillbaka på en altan som håller för en invigningsfest!

Som jag skrev i rubriken: Bygg ditt drömhus, men kolla TV4 programmet Fuskbyggarna först!

Ramona

Här kan du shoppa böcker i webshopen anomaR förlag, direktleverans!

Här kan du köpa Glenn Forrestgates självbiografi "När mardrömmen blev sann". Eller också gå in på bokhandel nära dig. Här kan du köpa/låna boken som e-bok.
Adlibris
Bokia
Bokus
CDON
Vill du lägga in en bevakning på min senaste deckare Mord under Tjörn Runt kan du göra det på

2 kommentarer:

Blondies blogg sa...

God morgon min skatt!
Förstår inte hur Du orkar skriva inlägg just nu, Du vet vad jag menar.
Men jag blir glad över att Du gör det. Min morgon blir helt fel om jag inte får läsa någonting av Dig!
Nu sticker jag och jobbar. Men Du finns i mina tankar!
Ha en bra dag!
Kramar!
Birgitta

Ramona Fransson sa...

Godmorgon du goa,

Jag har som tur är specialsits.Hahaha för jag älskar att skriva.

Kram och ha en bra dag du med!
Ramona