Senaste teve-intervjun 2015

torsdag 6 maj 2010

Här väntar vi på att euron ska begravas!


Det kanske kan upplevas makabert att se euron som döende, men just nu känns det som om den ligger och har dödsryckningar.

Grekland, som jag skrivit om tidigare, står på randen av det ekonomiska stupet. Väntande på samma väg står Portugal, Spanien och Irland.

Än så länge vet vi inte vilka fler länder som har ekonomiska problem, men det lär visa sig så småningom. Makten och härligheten är berusande och här i eu-samarbetet har den inte bara berusat politikerna, utan gjort dem så stupfulla att de tappade bort verkligheten.

Att enbart folket ska stå för notan den här gången, tror jag inte på. Folket i dessa länder är inte lika lama och tama som vi är i Sverige. De tänker inte stå och se på när politiker drar deras livstil till slakthuset.

Om jag ska gå på begravningen? Ja, varför inte. Jag vill vara säker på att euron verkligen blir begravd.

Ramona

Här kan du shoppa böcker i webshopen anomaR förlag, direktleverans!

Här kan du köpa Glenn Forrestgates självbiografi "När mardrömmen blev sann". Eller också gå in på bokhandel nära dig. Här kan du köpa/låna boken som e-bok.
Adlibris
Bokia
Bokus
CDON
Vill du lägga in en bevakning på min senaste deckare Mord under Tjörn Runt kan du göra det på

Inga kommentarer: