Senaste teve-intervjun 2015

söndag 16 maj 2010

Söndagar är långa, trista och glädjedödande dagar!


Egentligen en dag som man lätt kan lägga sig i badet hela dagen och kliva upp på kvällen med hud som en apelsin.

Vädret är trist! Kallt och grått. På radion är det evinnerligt tjat om alla pågående fotbollsmatcher, basket eller annan trökig sport.

Inge kul alls!

På nyheterna sprutas det ut om oroligheter i Bangkok, att kristdemokraterna är under 4 procents spärren, så byter man kanal till P1 och där presenteras ett program som handlar om Tensta. Journalister har stoppat huvudena i sanden under decennier. Nu tittar de upp, gnuggar sanden ur ögonen och upptäcker att förorterna kring Sveriges tre största städer är en krutdurk. Jaha, det är till att vakna sent, till och med försent.

Janne Josefsson var ärlig och sa att ska man rosa förorterna och låtsas som om allt är bra ska man ställa följande fråga till den journalisten: Skulle du vilja bo i Tensta, Hjällbo, Hammarkullen eller annat miljonprogramsbygge? Svarar journalisten "Nej" då kan man undra! Svarar journalisten "JA" då tycker jag att personen ifråga ska ta med sig sin familj och sätta sina barn i skolor där det nästan inte talas svenska på rasterna!

Återigen kvarstår frågan: VAD SKA VI GÖRA FÖR ATT GE CHANSEN TILL DE SOM BOR I MILJONPROGRAMMENS FÖRORTER, INNAN DE EXPLODERAR?

Nej, jag ska nog strunta i att lyssna på tråkiga nyheter på söndagarna. Jag ska lägga mig i badet redan på morgonen och inte kliva ur karet förrän på kvällen!

Ramona

P.s Glöm inte tävlingen, där du kan vinna min senaste deckare "Mord under Tjörn Runt" tävlingen finns på min Facebook Fan-clubs sida! D.s

Joina min fanclub på Facebook och vinn böcker!


Här kan du shoppa böcker i webshopen anomaR förlag, direktleverans!

Här kan du köpa Glenn Forrestgates självbiografi "När mardrömmen blev sann". Eller också gå in på bokhandel nära dig. Här kan du köpa/låna boken som e-bok.
Adlibris
Bokia
Bokus
CDON
Vill du lägga in en bevakning på min senaste deckare Mord under Tjörn Runt kan du göra det på

2 kommentarer:

Blondies blogg sa...

Jag håller med Dig, men den här söndagen är långt tråkigare än de annars brukar vara. Jag bara går omkring som en äggsjuk höna och längtar till tisdagen då jag äntligen ska få träffa Dig.
Och vad det gäller apelsinhud, så har jag redan det i ansiktet. Köpte brun-utan-sol för jag skulle bli lite fräsch till vårt möte. Det har resulterat i att jag har en läskig orangefärgad ton i hela ansiktet. Och jag får inte bort eländet. Men jag skrubbar på och hoppas på ett mirakel!
Men det största miraklet sker på tisdag!
Kramis!
Birgitta

Ramona Fransson sa...

Brun-utan-sol, är att bli gul, men vad spelar färgen på huden för roll, när det är insidan som räknas. Åtminstone för mig!

Kramar och jag har beställt äkta sol till på tisdag!