Senaste teve-intervjun 2015

tisdag 13 juli 2010

K-Allsången kan säga adjöken fröken. Vad är detta för skräp?


Detta är skylten som producenterna och programledare Anders Lundin ska leta efter när sista K-Allsången har sänts för i år.

För det blir bara sämre och sämre. Artisterna med undantag för "gamla" Rednecks är rena rama katastrofen. Timotej, en söt skara flickor som hellre borde göra reklam för schampot "Timotej" för sjunga var inte deras starkaste gren.

Kvinnan som gör succé i USA med Sarah Leanders liv, är säkert superbra men inte på en scen där publiken består av 80 procent publik som antagligen inte ens vet vem Sarah Leander var och vad hon gjorde i Tyskland under Hitlers tid. Är det något som inte direkt prioriteras i Sverige i skolan är verklighetsbaserad historia.

Darin är som alltid alla flickors äskling och han är tack och lov en gudabenådad sångare. Tacksam gäst för ett publikfrieri.

Kicki Danielsson har tyvärr kommit dithän att jag säger: Hon sjöng bra en gång. Nu låter det inte fullt så bra!

Som sagt jag vet i alla fall en person som hade varit som klippt och skuren för att vara programledare på Skansen för nästa års säsong om det blir en ny. Lasse Kronér hade varit det ultimata, men frågan är om han ens har lust att ställa upp. För är det något som Lasse Kronér kan så är det sjunga och ta publik.

Det är min drömprogramledare i alla fall om någon skulle få för sig att fråga mig!

Jag sitter och väntar på Murder in Midsomer och om fjorton minuter är det dags!

Godnatt Anders och SVT:s programproducent för K-Allsången.

Ramona

Adlibris
Bokia
Bokus
CDON

Här kan du låna/köpa beställa mina böcker som e-böcker. Elib

Här kan du köpa mina redan utgivna titlar på nätet.
Adlibris
Bokia
Bokus
CDON

5 kommentarer:

Blondies blogg sa...

Raring, jag håller med Dig om Allsången. Har suttit där i sex-sju timmar nu med lilla Ola. Han älskar att åka till Skansen där han kan sammanstråla med sina kompisar. Men själv tycker jag att hela tillställningen är pinsam.
Godnattkram!
Biba

Ramona Fransson sa...

Hej Biba,

Ja, det betyder att K-Allsången i alla fall har fyllt ut en funktion. Men förhoppningsvis kan Ola träffa sina kompisar på annat ställe om det trista K-Allsången läggs ner.

Ramona Fransson sa...

Glömde:
Nattiskramen

Anonym sa...

Ja det var rena skiten,,det ska väl vara folkkära artister och inte massa hipp hopp skit.
Jag kunde tänka mig Björn Skifs som programledare istället..
Mia E.

Ramona Fransson sa...

Hej Mia,

Ja, inte var det här vad jag skulle vilja kalla ett Allsångsprogram.