Senaste teve-intervjun 2015

onsdag 13 oktober 2010

Dags för ärtsoppa, pannkakor och varm punch på torsdagar.

I dag när jag vaknade var det vitt på taken, frosten har kommit på sitt första besök, men säkert inte det sista.

I morgon, torsdag, serverar jag ärtsoppa, pannkaka och varm punch. Jag köper ärtsoppan färdig på rulle, hackar i falukorv, droppar i Tabasco och lite peppar.

Pannkakorna gör jag däremot från grunden. De är poppis, vilket ger mig gott betyg. Till pannkakorna serveras jordgubbsylt och vispad grädde.

Det är murrigt att äta ärtsoppa och pannkakor, det ger mig känslan av att vintern är på väg.


De vackra bilderna har jag tagit från SvD och klickar du här får du finfina recept på desamma.


Ha en skön onsdag!

P.s Snart är det kanske dags att sätta på dubbdäcken.D.s

Ramona

anomaR Förlags specialerbjudanden som du bara inte inte vill missa!  Betala direkt! Enkelt och säkert!

Nu kan du köpa Glenn Forrestgates självbiografi "När mardrömmen blev sann" till rabatteras pris. Enbart 99:- i Webshopen! Här kan du köpa/låna boken som e-bok.
Adlibris
Bokia
Bokus
CDON

Här kan du låna/köpa beställa mina böcker som e-böcker. Elib

Här kan du köpa mina redan utgivna titlar på nätet.
Adlibris
Bokia
Bokus
CDON

1 kommentar:

Blondies blogg sa...

Mums, vad gott det låter. Ska nog följa Ditt exempel. Men jag måste tyvärr stå över punchen eftersom jag jobbar. Alterantivet är vänta tills på fredag, men det känns fel att äta ärtsoppa och pannkakor på en annan dag än en torsdag. Du kan väl ta en glas rykande punch för mig i morgon?
Kramis