Senaste teve-intervjun 2015

söndag 25 april 2010

Oliver Cabrera är min kusin, men det betyder inte att jag vet något om hans jobb som fotbollsagent.


Oliver Cabrera anklagas av ? för att ha försökt lura en stjärnfotbollspelare att skriva på ett slavkontrakt. Om det vet jag ingenting, men även om jag visste något skulle jag inte skriva om det!

Vad som är lite kul är att jag minns hur det var när Oliver och mina andra kusiner var barn. Vi hade det tufft och därför är det jättekul att se att det går så bra för Oliver.

Jag ska ärligt säga att jag har svårt att se Oliver som en fifflare. Han var redan ärlig som barn. Snäll och tålmodig. Inte alls gapig, arg eller trotsigare än andra barn.

Men jag kan tänka mig att inom fotbollen är det mycket som handlar om pengar och då menar jag högar av dem. Alla vet att Zlatan är stormrik, men ingen vet hur stormrik.

Både pojkar och flickor som älskar fotboll drömmer kanske om en plats i ett världslag och storkovan. Samtidigt finns det agenter som förmedlar, kollar in de bästa och kanske hittar ett guldkorn. Agenterna tar också en stor plats i en okänd drömmande fotbollspelare som vill bli känd. Jag ser det litegrann som när det gäller agenter inom litteraturen. Camilla Läckberg hittade Nordins Agency och genom dem öppnades dörrar som varit stängda för henne. Därför kostar agentens tjänster.

Jag ska följa den här thrillern med Oliver och jag kommer säkert att få veta mer, som jag inte tänker berätta ett enda ord om så länge som inte Oliver godkänner det. Anledning? Tja, det är lite svårt att lita på en viss sorts journalister. De kan bara inte hålla sig när de vädrar sensation, även om det inte håller hela vägen. Men kan man skapa feta rubriker som säljer lösnummer och får folk att titta mer TV med reklam, ja då gör man det!

buena suerte Oliver!

Ramona

Här kan du köpa Glenn Forrestgates bok När mardrömmen blev sann. Eller också gå in på bokhandel nära dig. Här kan du köpa/låna boken som e-bok.
Adlibris
Bokia
Bokus
CDON


Vill du lägga in en bevakning på min senaste deckare Mord under Tjörn Runt kan du göra det på

Inga kommentarer: